آموزش بازی با طوطی

آموزش بازی با طوطی

آموزش بازی با طوطی

آموزش بازی با طوطی، طوطی ها عاشق تفریح و بازی هستند که یکی از دلایل آن گله ای بودن این پرنده است. یکی از راه های ایجاد رابطه ی عمیق با طوطی انجام بازی های مختلف با آن ها است.

طوطی ها موجودات بسیار حساس و باهوشی هستند که نیاز به محرک های ذهنی زیادی دارند. اگر روش درست بازی کردن با طوطی را بیاموزید، زمان بازی برای طوطی های عصبی نیز بسیار لذت بخش و مفرح خواهد شد.

در ادامه به برخی از بازی هایی که می توانید با طوطی خود انجام دهید، میپردازیم.

آموزش توپ بازی با طوطی

آموزش بازی با طوطی با توپ: شما می توانید با استفاده از یک تکه کاغذ مچاله شده و یا هرچیز دیگری که مانند توپ باشد، با طوطی خود توپ بازی کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که اندازه توپ باید از منقار پرنده بزرگتر باشد تا طوطی نتواند آن را ببلعد.

برای بازی دست خود را در مقابل طوطی گرفته تا او توپ را از دستان شما بردارد. سپس از او فاصله بگیرید و او را تشویق کنید که توپ را نزد شما بیاورد. برای تشویق شدن پرنده می توانید از یک جایزه خوشمزه کمک بگیرید. شما با این روش به آموزش بازی با طوطی پرداخته اید.

همچنین می توانید توپ را به آرامی به سمت طوطی پرتاب کنید. سعی کنید توپ در نزدیکی طوطی پرتاب کنید.

توجه کنید که بسیاری از پرندگان پرت کردن توپ را از آوردن آن بیشتر دوست دارند.

برای تنوع در انجام بازی میتوانید شکل توپ را تغییر دهید.

 طوطی خود را روی سطح صافی بنشانید و خودتان در مقابل او بنشینید. به آرامی توپ بزرگی را به طرف طوطی هل دهید و منتظر بمانید تا پرنده توپ را بردارد. مجددا توپ را به دست بگیرید و به بازی ادامه دهید.

اگر پرنده توپ را رها نکرد می توانید به او جایزه ای بدهید تا پرنده را مجاب کنید که توپ را رها کند.

آموزش بازی با طوطی

آموزش صدف بازی با طوطی

 آموزش بازی با طوطی با صدف بازی: برای این بازی سه عدد صدف و کمی از خوراکی مورد علاقه طوطی خود نیاز دارید.

اگر به صدف های بزرگی که از اندازه ی مناسبی برای پرنده شما برخوردار باشند دسترسی ندارید، بهترین گزینه استفاده از لیوان های کاغذی یکبار مصرف است. خوراکی مورد علاقه طوطی خود را زیر یکی از صدف ها قرار دهید و جای صدف ها را با یکدیگر عوض کنید.

منتظر بمانید تا طوطی شما یکی از صدف ها را بردارد. توجه داشته باشید که اگر طوطی شما صدف اشتباهی را بلند کرد هم جایزه او را بدهید.

آموزش بازی با طوطی

آموزش قایم موشک با طوطی

آموزش بازی با طوطی با قایم موشک: طوطی را در مقابل خود قرار دهید و بعد روی صورتتان یک پارچه یا حوله بکشید.

اکثر طوطی ها نمی توانند در مقابل چنین صحنه ای مقاومت کنند و حتما نگاهی به زیر حوله خواهند انداخت.

اگر طوطی شما به این عمل شما واکنش  نشان نداد او را صدا بزنید تا توجهش را جلب کنید و هنگامی که به حوله نزدیک شد جایزه ای برای او قرار دهید. شما به این کار به آموزش بازی با طوطی پرداخته اید.

همچنین میتوانید با کشیدن حوله بر سر طوطی خود با او بازی کنید.

توجه داشته باشید که در انجام این کار باید بسیار ملایم باشید. اگر پرنده شما از اینکه حوله روی سرش باشد خوشش نیامد حوله را به سرعت بردارید.

آموزش بازی با طوطی

آموزش بازی پرواز با طوطی

آموزش بازی با طوطی با بازی پرواز: طوطی را روی دستتان در خانه بچرخانید. مثل هواپیما بازی.

فقط آرام حرکت کنید تا باعث عدم تعادل طوطی نشوید.

هر زمان که حس کردید پرنده به سختی نفس می کشد کمی به او استراحت بدهید.

می توانید زمانی که طوطی شما روی شانه شما و یا هر سطح دیگری نشسته است از طریق بال زدن با دست های خود او را به انجام بازی تشویق کنید.

بازی های تلفیقی با رقص متنوعی ترتیب دهید. طوطی ها رقصیدن با صاحبانشان را دوست دارند. موزیک مناسبی که با حرکات شما هماهنگ باشد را پخش کنید.

آموزش بازی با طوطی

آموزش بازی آوازی با طوطی

آموزش بازی با طوطی با آواز خواندن: برای طوطی با صدای رسا آوازهای کودکانه بخوانید.

مثلا روی زمین دراز بکشید و طوطی را با دستانتان در هوا نگه دارید وبرایش آواز بخوانید.

تهیه جعبه برای بازی طوطی

آموزش بازی با طوطی

یک جعبه مقوایی بزرگ و خالی انتخاب کنید و آن را با اسباب بازی های طوطی خود پر کنید.

خلاقیت به خرج دهید و از ضایعات خانگی مانند درب بطری های پلاستیکی برای اسباب بازی های جویدنی استفاده کنید.

علاوه بر این می توانید گلوله هایی کاغذی متشکل از روزنامه و کاغذ باطله را در این جعبه بازی قرار دهید.

برخی دیگر از اشیای مورد علاقه خود طوطی خود را در جعبه قرار دهید اشیایی مانند ریسمان، چند سنگ بزرگ و مغز روغنی را هم می توانید درون این جعبه قرار دهید.

اگر طوطی شما وارد جعبه نمی شود سعی کند هر بار که به جعبه نزدیک شد به او جایزه ای بدهید تا او را تشویق کنید که به داخل جعبه برود.

با احتیاط از این گزینه استفاده کنید چرا که ممکن است طوطی شما بترسد و گمان کند که جعبه تله ای برای گرفتن طوطی است و منجر به بروز رفتار هایی ناشی از دفاع از قلمرو و آسیب دیدن پرهای پرنده شود.

برای آنکه در بازی به پرنده خود ملحق شوید از یک ملاقه آشپزخانه  کمک بگیرید و به یک سوی جعبه ضربه بزنید تا توجه طوطی خود را جلب کنید.

اسباب بازی های پرنده را قبل از قرار دادن در جعبه با آب و صابون به خوبی بشویید.

اشیایی پلاستیکی استفاده شده غالبا محتوی باکتری ها، باقی مانده غذا و نوشیدنی هایی هستند که برای پرنده شما مناسب نمی باشد.

آموزش بازی با طوطی

نکات پایانی

طوطی های بزرگ به محرک های ذهنی بسیار زیادی نیاز دارند تا همواره سلامت و شاداب باشند پس لازم است که آموزش بازی با طوطی را بیاموزیم.

سعی کنید تا همیشه چهار تا شش عدد اسباب بازی برای پرنده خود در اختیار داشته باشید.

اسباب بازی های جدید را وارد بازی کنید و یا ترتیب استفاده از اسباب بازی ها تغییر دهید مخصوصا اگر قصد دارید تا اسباب بازی را برای تمام طول هفته در داخل قفس پرنده بگذارید. به این ترتیب صورت پرنده شما همواره شی تازه ای برای بررسی در اختیار خواهد داشت.

بهتر است برای زمان هایی که پرنده بیرون از قفس مشغول بازی می شود اسباب بازی های متفاوتی را در نظر داشته باشید.

برای مثال از اسباب بازی ها و توپ های متفاوتی برای بازی بیانداز و بیاور استفاده کنید تا این بازی را برای همیشه برای طوطی خود جذاب باقی نگه دارید.

مینی طوطی
مینی طوطی
مقاله‌ها: 35

۴ دیدگاه

    • سلام دوست عزیز
      پرندگان هم مانند سایر موجودات علایق و سلیقه های مختلف دارن. (مانند ما انسان ها ممکنه یک همه ما یک چیز را ادوست داشته باشیم ولی افراد دیگری اصلا علاقه ای به آن نداشته باشد. توضیحاتی که داده شده جنبه عمومی داشته و اکثر پرندگان دوست دارند و توجه شان بهش جلب میشه)
      توصیه میکنم بگردین ببینین طوطی تون به چی توجه میکنه و نظرش جلب میشه ممکنه یک کاغذ باشه و ساعت ها سرگرم بشه. (من طوطی داشتم که مدل های مختلف اسباب بازی داشته اما توجه ش به درب شفاف بالای بسته پنیر جلب شده و ساعت ها باهاش بازی کرده 🙂

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *